жовтня 21, 2016

Бібліотечні медіа уроки: четвертий рік корпоративного проекту

Триває спільна робота дитячих і шкільних бібліотек Херсона у корпоративному проекті "Основи медіаосвіти: бібліотечна складова".
З успіхом презентувавши 19 жовтня свої попередні напрацювання на обласному семінарі для шкільних бібліотекарів із районних центрів та сіл Херсонщини, працівники міських бібліотек вже 20 жовтня зібралися у обласній бібліотеці для дітей ім. Дніпрової Чайки для укладання програм бібліотечних медіа уроків, адресованих учням 8-х та 9-х класів. До спільної роботи приєдналися також фахівці Центральної бібліотеки для дітей Херсонської ЦБС.
 
Формат роботи над програмами обрали звичний: спочатку - спільне ознайомлення з вимогами шкільних програм, стандартом загальної середньої освіти щодо знань та компетентностей учнів цих вікових категорій, а також наявними вітчизняними й міжнародними рекомендаціями; - їх представила завідувач інформаційно-бібліографічного відділу Новицька Ганна Іванівна.
Далі - робота у районних групах безпосередньо над майбутніми програмами; заключний етап - презентація напрацювань, зроблених у кожній групі та формування програм, які будуть винесені на погодження управління освіти Херсонської міської ради і стануть, таким чином, рекомендованими до впровадження у бібліотеках усіх шкіл міста.
 
 
Кожну з презентованих пропозицій до програми аналізувала експертна група, до складу якої цього разу, окрім бібліотечних працівників - представників методичних центрів, було запрошено Сомченко Інну Миколаївну - вчителя інформатики, члена методичної ради вчителів інформатики міста. Вибір запрошеного експерта не випадковий - адже шкільні програми наразі динамічно змінюються, а насиченість інформаційно-технологічними компонентами бібліотечних занять на цьому етапі помітно зростає.
 
Надихаючим вступом до практичної роботи стала презентація, яку запропонували бібліотекарям фахівці Міжнародної академії ШАГ "Освіта, що дозволяє знайти роботу". Відділення академії нещодавно відкрилось у Херсоні, а пропоновані її фахівцями просвітницькі заходи для підлітків безперечно цікаві з точки зору партнерської співпраці з бібліотеками, адже містять значний медіаосвітній компонент та піднімають важливі питання безпеки дітей і підлітків у інформаційному середовищі.
Сьогоднішні напрацювання стануть фундаментом для тривалої роботи, що завершиться вже наприкінці навчального року - опублікуванням нових розробок бібліотечних медіауроків на корпоративній платформі http://gorodmedia.blogspot.com/ .