Про проект

Шановні колеги!
Запрошуємо вас долучитися до створення розподіленого корпоративного ресурсу «Основи медіаосвіти: бібліотечна складова», який би акумулював розробки програм, уроків, бібліотечно-бібліографічних занять, авторських напрацювань, медіа-ресурсів з питань формування інформаційної, медіа культури користувачів-дітей.
Пропонуємо орієнтовні програми таких уроків для учнів 1-3 класів, розроблені з урахуванням вимог щодо бібліотечного орієнтування сучасних освітніх стандартів та навчальних програм та розробки, здійснені бібліотеками-учасницями проекту.
За вашим бажанням орієнтовні уроки (тобто - їхні назви та  форми проведення) можуть бути замінені на більш вдалі та інноваційні.
Цей корпоративний ресурс буде побудований за правилами розподіленого, тобто ваші власні (авторські) ви публікуватимете на своєму сайті у спеціальному розділі – «Бібліотечна медіаосвіта». Корпоративна частина ресурсу розміщуватиметься у цьому блозі. Розробки  розміщуються в корпоративному ресурсі тільки після обговорення (редагування, коригування, допрацювання за результатами) учасниками корпоративного проекту. Рішення про опублікування ухвалює експертна група з фахівців бібліотек для дітей, освітянських бібліотек-методичних центрів, вчителів-практиків, представників фахових періодичних видань.
План-графік розробки ресурсів корпоративного проекту
«Основи медіаосвіти: бібліотечна складова»

* * *
Вимоги до бібліотечних медіауроків
Поради розробникам
  1. Повне розкриття теми у відповідності із сучасними освітніми вимогами (гр. 1 та 2 «Орієнтовної програми бібліотечних уроків / медіа-уроків для учнів … класу»)
  2. Максимальна насиченість уроків, що розробляються, медіа компонентами (відео: буктрейлери, уривки із мультфільмів, кінофільмів, відеоінтерв’ю, відеовікторини; презентації PowerPoint з анімаціями; флеш-анімації: навчальні веб-ігри, пазли; елементи веб-уроків тощо) у відповідності з віковим рівнем сприйняття та розуміння дітей.
  3. В кожному уроці повинні бути включені інтерактивні компоненти. Бажано кожен з уроків побудувати у формі гри – з метою мотивації дітей до засвоєння навчального матеріалу.
  4. Додаткові матеріали для кращого освоєння дітьми інформації за темою (список книг, публікацій, корисних веб-посилань на текстові, відео і т. д. ресурси)
  5. Кожен з уроків повинен давати дітям знання про нові поняття, терміни, пов’язані з бібліотечним орієнтуванням, інформаційним пошуком тощо.
  6. Обов’язковий компонент кожного уроку – висновки щодо вивченої на уроці теми (підсумки уроку), закріплення вивченого матеріалу через запитання-відповіді (рефлексія), інтерактив, тести (контроль та коригування отриманих знань) та пояснення домашнього завдання.
  7. Домашні завдання – обов’язкові до кожного уроку – повинні також бути побудовані таким чином, щоб сприймалися дітьми як продовження гри.
  8. Кожен урок має містити кілька адресних рівнів:
-          Для дітей: основний урок; завдання, які виконуються на уроці; домашні завдання; завдання підвищеної складності. Матеріали та рекомендації для самостійного освоєння теми.
-          Для батьків (поради до спільної роботи з дітьми над освоєнням додаткованого рекомендованого матеріалу, виконання домашнього завдання).
-          Для бібліотекарів / вчителів (поради з педагогічної майстерності / методичні поради щодо організації заняття – теоретичної, практичної, ігрової частини; додаткові ресурси для підготовки уроку, поглибленого ознайомлення з темою у процесі підготовки до уроку).

Немає коментарів:

Дописати коментар