Сьогодні в Херсонській обласній бібліотеці для дітей ім. Дніпрової Чайки розпочала свою роботу "Школа медіаграмотності" для працівників бібліотек закладів загальної середньої освіти м. Херсон (група учасників із Суворовського району).
Перше заняття було присвячене темі «Світ інформації та мас-медіа», тож під час навчання у тренінговому форматі розкривалися питання свободи та відповідальності медіа, маніпуляцій в медіапросторі, критичного сприйняття та аналізу інформації.
В сучасному житті медіа є частиною нашого навколишнього середовища. Ми постійно знаходимося в потоці інформації, споживаємо її, систематизуємо, ретранслюємо... Тому дуже важливим є вміння та навички аналізу інформації, її критичного переосмислення.
Під час сьогоднішнього тренінгу більшість практичних занять була направлена на виявлення каналів та методів передачі інформації. Яким важливим є вміння виокремлювати факти, відрізняти їх від суджень, емоційного забарвлення для правильного аналізу отриманої інформації.
Одним з прикладів практичної роботи за цією проблемою стала групова робота над ментальними картами учасників, їх спільних якостей та окремих фактів про кожного з них.
Більшість інформації, яку сьогодні отримує людина, надходить з медіа. Інтеграція медіа в наш повсякденний простір призвела до звички сприйняття інформації без критичної оцінки. Для того, аби учасники тренінгу могли усвідомити, що текст, зображення, звуки передають не просто інформацію, вони її забарвлюють за допомогою емоцій, слів-маркерів і несуть певну систему чиїхось цінностей, була використана інтерактивна гра «Все можуть королі». Кожний учасник отримав однакові текстові повідомлення, а система оцінювання у кожного виявилась в результаті іншою. Як висновок, медіа значно впливають на публічну і особисту сферу життя, систему цінностей кожної людини. З медіа джерел ми дістаємо інформацію, емоції, спілкування, під впливом медіа формується наш світогляд.
Як захистити себе від маніпуляцій, які є онлайн-інструменти перевірки інформації, і яка роль критичного мислення в процесі сприйняття меседжів, учасники Школи медіаграмотності зможуть дізнатися на наступних заняттях.
Перше заняття було присвячене темі «Світ інформації та мас-медіа», тож під час навчання у тренінговому форматі розкривалися питання свободи та відповідальності медіа, маніпуляцій в медіапросторі, критичного сприйняття та аналізу інформації.
В сучасному житті медіа є частиною нашого навколишнього середовища. Ми постійно знаходимося в потоці інформації, споживаємо її, систематизуємо, ретранслюємо... Тому дуже важливим є вміння та навички аналізу інформації, її критичного переосмислення.
Під час сьогоднішнього тренінгу більшість практичних занять була направлена на виявлення каналів та методів передачі інформації. Яким важливим є вміння виокремлювати факти, відрізняти їх від суджень, емоційного забарвлення для правильного аналізу отриманої інформації.
Одним з прикладів практичної роботи за цією проблемою стала групова робота над ментальними картами учасників, їх спільних якостей та окремих фактів про кожного з них.
Більшість інформації, яку сьогодні отримує людина, надходить з медіа. Інтеграція медіа в наш повсякденний простір призвела до звички сприйняття інформації без критичної оцінки. Для того, аби учасники тренінгу могли усвідомити, що текст, зображення, звуки передають не просто інформацію, вони її забарвлюють за допомогою емоцій, слів-маркерів і несуть певну систему чиїхось цінностей, була використана інтерактивна гра «Все можуть королі». Кожний учасник отримав однакові текстові повідомлення, а система оцінювання у кожного виявилась в результаті іншою. Як висновок, медіа значно впливають на публічну і особисту сферу життя, систему цінностей кожної людини. З медіа джерел ми дістаємо інформацію, емоції, спілкування, під впливом медіа формується наш світогляд.
Як захистити себе від маніпуляцій, які є онлайн-інструменти перевірки інформації, і яка роль критичного мислення в процесі сприйняття меседжів, учасники Школи медіаграмотності зможуть дізнатися на наступних заняттях.
Ірина Ковач,
завідувач Медіа-центру бібліотеки ім. Дніпрової Чайки, медіа-тренер
Немає коментарів:
Дописати коментар