25.02.21

Бібліотечні медіауроки онлайн - від теорії до практики

Критичне мислення на сьогодні є одним з наймодніших трендів, а в освіті це один з основних напрямків розвитку дитини. З педагогічної точки зору однією з основних операцій критичного мислення є вміння аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь яких джерел. Саме так мають учити своїх читачів працювати з інформацією бібліотекарі. Тому сьогодні під час чергової зустрічі в Школі медіаграмотності працівники бібліотек закладів ЗСО м. Херсон структурували свої знання за темою "Медіаграмотність і критичне мислення в шкільній бібліотеці" та ділилися власними секретами розвитку медіаграмотності у дітей, які застосовують у своїх нових розробках за корпоративним проєктом «Основи медіаосвіти: бібліотечна складова» .

Всі вправи досить звичні і неодноразово використовувалися для розвитку дитини, але якщо до їх трактування включити медійну складову, то, використовуючи такі ігри, можна не просто розвивати пам’ять, увагу, логіку, а і критичне мислення.
Наприклад, всім добре знайомі вправи на увагу та логіку «Знайди зайве», «Знайди відмінність», «Виправ помилку», доповнені прихованими методиками маніпуляції, змушують дитину бачити проблеми, ставити запитання, висувати гіпотези та оцінювати альтернативи.

А відомі рольові ігри з елементами казкотерапії не просто розвивають мислення, словниковий запас, допомагають у вивчені літературних творів, а при правильному моделюванні гри з позиції медійної та інформаційної грамотності ще й спонукають дитину задіювати одну з основних операцій критичного мислення – робити свідомий вибір, ухвалювати рішення та обґрунтовувати його.

Процес розвитку критичного мислення у дітей не складний, головне правильний підхід і вдало підібрані матеріали. Шкільні бібліотекарі виконують це завдання через залучення дитини до гри, а гра, як всім відомо, - найкраща методика навчання.

Немає коментарів:

Опублікувати коментар