Вже другий рік поспіль КЗ «Херсонська обласна бібліотека для дітей імені Дніпрової Чайки» Херсонської обласної ради в тісній та дружній співпраці з КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради збираються разом на традиційні інтелектуальні "посиденьки" в онлайн-форматі у рамках клубу з медійної та інформаційної грамотності для вчителів початкової школи м. Херсону та Херсонської області.
Завдання для розвитку навичок критичного мислення та медіаграмотності в учнівства можна інтегрувати в будь-який етап уроку. Це не тільки допомагає розвивати в дітей базові навички з медіаграмотності, а й надає методичну свободу вибору вчителям – без прив’язки до конкретної теми чи предмета.
Як це правильно робити та за допомогою яких ресурсів, розглядали на тренінгу «Практичне впровадження наскрізної медіаосвіти у початковій школі». Своїми ідеями інтеграції таких завдань із учасниками клубу поділилася Ірина Ковач, заступник директора з організації бібліотечного обслуговування Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки, сертифікована медіатренерка.
Впровадження медіаграмотності на уроках початкової школи цього разу розглядали через такий процес, як навчання через досвід. Це навчання через роздуми, аналіз і рефлексію особистого досвіду. Якщо використовувати підхід навчання через досвід, результати навчання щоразу будуть унікальні, оскільки формуються на основі досвіду певної групи людей, тобто кожної групи та кожної людини в групі, тож засвоюється саме те, що є найбільш актуальним на даний момент.
У добірці практичних вправ були представлені:
- вправи на визначення достовірних джерел інформації;
- алгоритм створення медіакафе;
- методика розробки мемів;
Ключовим моментом навчання через досвід є дебрифінг, або обговорення. Нехтувати обговоренням пережитого досвіду, навіть якщо він був короткотривалим, не можна. Інакше просто ризикуємо втратити сенс навчання. Тому в кожній розглянутій вправі надаються приклади дебрифінгу, який варто проводити відразу після отримання досвіду.
Тож і наша зустріч закінчилася обговоренням тренінгу, практичністю вправ для впровадження на уроках, а ще - побажаннями гарних свят, адже це була заключна зустріч у 2024 році.
Немає коментарів:
Дописати коментар