жовтня 09, 2024

Медіаграмотність в початковій школі на уроках мистецтва

Розпочався новий навчальний рік, а отже вчителі початкових класів Херсонської області вже за традицією зібралися в онлайн-форматі на тренінг в рамках клубу з медійної та інформаційної грамотності, у співпраці з КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради та КЗ «Херсонська обласна бібліотека для дітей ім. Дніпрової Чайки» Херсонської обласної ради.
Робоча професійна програма складалася з трьох практичних завдань зі створення медіапродуктів на уроках мистецтва, адже саме мистецтво об’єднує в собі всі види збереження та передачі інформації.
Першим творчим проєктом для дітей, який опрацьовували учасники тренінгу, став лепбук – інформативний, багатофункціональний навчальний посібник. І вчителі вже добре знайомі з його перевагами, адже це блискучий та інтерактивний спосіб, який допомагає закріпити знання, здобуті під час навчання.

А ще саме лепбук є найкращим інструментом для дітей з вивчення та засвоєння знань із правил медіагігієни. Адже він вміщує в собі такі завдання, як висвітлення складових передачі інформації, розкриття основних шляхів ефективного споживання, фільтрування та перевірки інформації в медіа та соціальних мережах.
Наступним продуктом для дітей на уроках мистецтва у початковій школі на розгляд викладачів був представлений проєкт по створенню фотоальбому власноруч. Під час створення такого медіапродукту на уроці вчитель вивчає з учнями не лише нові техніки декоративно-прикладного мистецтва, а й розкриває такі важливі теми з медіаграмотності, як «Передання інформації через зображення», «Фотографії в інтернеті: розміщувати чи ні», «Безпечне селфі» та ін.
Третім медіапродуктом, що був представлений на розгляд учасників тренінгу, став проєкт «Комікси – мальовані історії». Комікс – це не тільки чудовий спосіб показати дітям всі механізми передачі інформації, а і казкотерапія з підтримки дітей, які пережили травматичні події, у тому числі пов’язані з війною, що є надактуальним для українських дітей зараз. Психологи та психотерапевти вважають комікс одним із кращих інструментів подолання травматичного та посттравматичного синдрому в дітей.
Підбиваючи підсумки зустрічі, вчителі зауважили, що медіапростір став невіддільною частиною життя практично кожної дитини. Сучасні учні не лише споживають контент, а й активно його створюють, взаємодіючи з різноманітною інформацією в інтернеті. Однак, поряд з освітніми ресурсами, розвагами та корисними матеріалами, в мережі поширюються фейки, маніпуляції та збираються без відома користувачів дані, що може призвести до небезпеки. У таких умовах критичне сприйняття та обробка інформації стають важливими навичками, необхідними для успішної навігації у цифровому середовищі.

Немає коментарів:

Дописати коментар