травня 22, 2023

Довіряй, але перевіряй! Воркшоп з медіагігієни

Дотримання підлітками правил медіагігієни та застосування критичного мислення є надзвичайно важливим у освоєнні сучасного цифрового медіапростору. Із збільшенням використання соціальних мереж, мобільних пристроїв та інших медіа-технологій, необхідність розуміння наслідків власних дій в інтернеті стає дедалі більш актуальною. Освоєння правил медіагігієни допоможе молоді не лише зрозуміти механізми впливу медіа, а й сприятиме розвитку навичок, необхідних для їх успішної комунікації та діяльності в цифровому світі. Тож чергове заняття у "Школі медіаграмотності для підлітків," організованій Херсонською обласною бібліотекою для дітей імені Дніпрової Чайки для учнів 8-го класу Винничківської гімназії Давидівської територіальної громади, пройшло у форматі воркшопу з медіагігієни "Довіряй, але перевіряй!"

Автор курсу Ірина Срібна під час вступної мотиваційної бесіди закцентувала увагу учнів  на "підводних каменях" всесвітньої павутини, ризиках, які  вона в собі несе та пояснила, як ці всі складові можуть впливати на молодь, зокрема:

  • прояви підвищеної вразливості: підлітки перебувають у періоді активного формування своєї особистості, і їх емоційна та соціальна вразливість збільшується. Вони можуть бути більш схильними до негативного впливу медіа, споживаючи недостовірну інформацію, негативні стереотипи, зображення насильства або некоректний контент.
  • кіберзагрози: завдяки широкому доступу до інтернету та соціальних мереж, діти можуть стикатися з цифровими формами небезпеки, такими як кібербулінг, кібершахрайство та кіберзалучення, що можуть серйозно підірвати їх психологічне та емоційне благополуччя.
  • соціальний вплив: медіа мають великий вплив на формування соціальних норм і цінностей. Підлітки можуть бути вразливими до соціального впливу, що може впливати на їхню самооцінку, самоідентифікацію та сприйняття світу. Наприклад, порівняння свого зовнішнього вигляду з ідеалізованими образами, що представлені в соціальних мережах, може призводити до негативного впливу на самооцінку та сприйняття власного тіла.
  • порушення приватності: Підлітки повинні бути особливо уважними щодо своєї особистої інформації та приватності в онлайн-середовищі. Вони повинні розуміти наслідки публікацій особистих даних, фотографій або інших вмісту, які можуть використовуватися в шкідливих цілях.
Упродовж заняття  аналізували разом із учнями різні медіатексти, відеоконтент. Молодь чітко визначила рекламу, інформування, соціальну рекламу, пропаганду та інші види повідомлень.

Наостанок виокремили разом із дітьми топ-10-ку порад з медіагігієни:
  • Перевіряти джерела.
  • Розрізняти факти і думки.
  • Мислити критично.
  • Бути обережними з мемами та сатиричними матеріалами.
  • Виявляти маніпуляції.
  • Бути відповідальними за поширення інформації.
  • Відстежувати тренди та нові технології.
  • Виробляти емоційну стійкість.
  • Не перевантажувати мозок інформацією, а надто неперевіреною.
Сподіваємось, що ці поради допоможуть підліткам розвивати навички  медіаграмотності і споживати контент обдумано. Пам'ятаймо, що медіаграмотність - це постійний процес здобуття нових знань, самовдосконалення, систематичного аналізу інформації та тематичної самоосвіти.

Немає коментарів:

Дописати коментар