Медіа невпинно еволюціонують. Розуміння та вміння аналізувати інформацію, відрізняти факти від думок, інтерпретувати та створювати власний контент — це кропіткий цілеспрямований процес, якому постійно потрібно навчатися. Медіаграмотність — це не лише навички, яких можна набути, це життєво-необхідні навички, які потребують постійного вдосконалення та адаптації до нових технологій, трендів та викликів. Тож, ми завжди знаходимося на початку шляху до розуміння та ефективного використання медіа, оскільки цей шлях ніколи не завершується і вимагає від нас постійної готовності навчатися та вдосконалювати свої навички. Що ми постійно і робимо разом з Академією української преси, яка навчає медіаграмоності, сприяє критичному споживанню медіа та дотриманню стандартів журналістики.
12-13 грудня на базі готельного комплексу «Emily Resort» у місті Львові відбувся фінальний захід для 20 кращих тренерів за проєктом “Протидія дезінформації в контексті російсько-української війни як інструмент подолання розриву довіри”, який організувала Академія української преси. До числа фіналістів пощастило потрапити і завідуючій відділом бібліотечного прогнозування та інновацій Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки - Ірині Срібній.
Упродовж двох насичених інформативних днів зимового тріпу учасники комунікували, дискутували, тренували мислення, обмінювалися досвідом та критичним зарядом задля нових неймовірних звершень і відкриттів. Увесь цей час учасників супроводжували і підтримували найкращі медіагуру-наставники: Тетяна Іванова, медіаекспертка, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету та Сергій Штурхецький, журналіст, голова Незалежної Медіа-Профспілки України.
Під час гри-знайомства “Таверна” учасники готували неймовірні медіастрави, створені за оригінальним авторським рецептом кожної команди: тож усі присутні посмакували “Медіа яєчнею”, скуштували “Вареники для освітян”, ексклюзивне "Олів'є", насолодилися “Медіаграмотним борщем” і на закуску повтішалися “Різдвяним штоленом.”
Команда пані Ірини приготувала “Медіаграмотний борщ”, в якому кожен інгредієнт учасники символічно співставили з певним стандартом журналістики. Наприклад: буряк - це достовірність інформації, морква - це точність її відтворення, капуста - повнота, цибуля - актуальність, неупередженість, а сам бульйон - баланс думок і точок зору. Кожен із цих інгредієнтів є дуже важливим і якщо забрати хоч один із них, то “медіаграмотний борщ” перетвориться на звичайні маніпулятивні “російські щі”, якими звикли годувати російські медіа свою аудиторію.
В подальшому учасники будували “Пекельні вежі”, аналізували відеоконтент, різноманітні притчі, адаптуючи їх під сучасні умови буття, проаналізували мелодраму "Кораблетроща", “Робили ставки більші, ніж життя”, акцентуючи увагу на особливостях світосприйняття, розуміння й передачі інформації кожною людиною та інше.
Щиро дякуємо Академії української преси та їх партнеру Центру медіа-та цифрової грамотності Інституту медіа- та комунікаційних студій Вільного університету Берліна (Німеччина) за неймовірні враження і феєричний фінал проєкту, адже таке занурення у світ медіаграмотності запам'ятається надовго!
Немає коментарів:
Дописати коментар