Саме під таким гаслом пройшло чергове заняття у “Школі медіаграмотності для підлітків”, учасниками якого сьогодні були учні 9-А та 9-Б класів Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу №48 Херсонської міської ради.
Під час тематичного воркшопу “Довіряй, але перевіряй” більш детально розглянули з учасниками поняття і складові інформування й пропаганди. Дослідили на конкретних прикладах різновиди пропаганди такі як: біла, сіра і чорна, позитивна і негативна пропаганда.
А за допомогою аналізу запропонованих відеоматеріалів закріпили отримані знання на практиці.
А наостанок виокремили разом із учасниками правила медіагігієни, які пропонуємо пригадати і вам:
1.Звертайте увагу на джерело інформації (що це за сайт, його місія, контактні дані). Що у цьому ключі вказуватиме на фейк? Якщо відсутнє джерело інформації:
- Якщо є підозрілі лінки.
- Якщо відсутні контакти на сайті.
- Якщо в інформаційній стрічці на сайті містяться такі ж підозрілі новини.
2.Перевіряйте, хто автор/ка публікації: чи можна йому/їй довіряти?
- Чи це реальна особа?
- Чи є посилання на нього/неї?
- Чи пише, яку інституцію він/вона представляє?
3.Звертайте увагу на експертність інформації. На висновки яких експертів посилаються, дані яких досліджень наводять, чи реальні вони. Що у цьому ключі вказуватиме на фейк? Соціологічні дані без вказання вибірки, замовника, географії, дати.
- Однобоке подання фактів, оцінок і коментарів, узагальнення («всі чоловіки одинакові»).
- Викривлене подання новини: реальні факти змішуються з неправдою.
- Недостовірні фото, відео, які використовуються як підтвердження інформації.
- Недостовірний або спотворений переклад цитати, коментаря з іноземних джерел.
- Анонімні або «неіснуючі» експерти без посилання на них чи без вказування організацій, які вони представляють.
4.Зважайте на емоційність подання новини. Що тут вказувати на фейк?
- Якщо певна думка чи оцінка подається як факт.
- Якщо надто гучний заголовок, що не відповідає новині.
- Якщо є посилання до забобонів, не підтверджених теорій.
- Якщо є навішування ярликів, поширених стереотипів.
Немає коментарів:
Дописати коментар